Η ρουμανική αεροδιαστημική ιδιωτική εταιρεία (Romanian Cosmonautics and Aeronautics Association (ARCA)) ανακοίνωσε την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου ότι αναπτύσσει μυστικά από το 2009 το πρώτο ρουμανικό υπερηχητικό αεροσκάφος μεγάλου ύψους το οποίο θα μπορεί να εκτοξεύει τον πύραυλο Haas II για να συμμετάσχει μαζί με άλλες 20 εταιρείες στο διαγωνισμό Google Lunar X Prize.

Ο διαγωνισμός αυτός περιλαμβάνει την απονομή βραβείου ύψους 20 εκατ. δολαρίων στην πρώτη ομάδα ιδιωτικών συμφερόντων, η οποία θα εκτοξεύσει στο διάστημα ένα όχημα το οποίο θα προσγειωθεί στην Σελήνη και θα διανύσει απόσταση 500 μέτρων. Μέσα στις προϋποθέσεις του διαγωνισμού είναι η μετάδοση εικόνας από την Σελήνη με υψηλή ευκρίνεια και η απεικόνιση των συστημάτων του διαστημικού προγράμματος Apollo που παρέμειναν στην επιφάνεια της Σελήνης.

Το βραβείο της δεύτερης ομάδας θα είναι το χρηματικό ποσό των 5 εκατ. δολαρίων. Η ρουμανική εταιρεία δοκίμασε τον Οκτώβριο του 2010 τον πρώτο διαστημικό πύραυλο φορέα Helen 2 στην Μαύρη θάλασσα. Το νέο δημιούργημα της εταιρείας είναι το αεροσκάφος Ε-111 η ανάπτυξη του οποίου ξεκίνησε το 2009 και το οποίο θα φέρει τον πύραυλο φορέα Haas II, ο οποίος θα μπορεί να μεταφέρει το σεληνιακό όχημα στον δορυφόρο της Γης.

image

Η διαδικασία που ακολουθείται για την αποστολή του οχήματος στην Σελήνη είναι η ακόλουθη. Το αεροσκάφος βρίσκεται στην επιφάνεια της θάλασσας, ακολουθεί η απογείωση, η οριζοντίωση του, η ανάπτυξη υπερηχητικής ταχύτητας 1,5 mach και η ταχεία του άνοδος. Μέσα σε δύο λεπτά το αεροσκάφος βρίσκεται στα 48.000 πόδια.

Ακολουθεί η εκτόξευση του φορέα πύραυλου HAAS II και η πτήση προς τη Σελήνη. Μετά την εκτόξευση του πυραύλου φορέα το αεροσκάφος επιστρέφει στην Γη ανεμοπορώντας. Το πλήρωμα του αεροσκάφους αποτελείται από δύο άτομα, έναν πιλότο και ένα ναυτίλο, ενώ η καμπίνα του πληρώματος για λόγους ασφαλείας μπορεί να αποσπαστεί και να προσγειωθεί με τη βοήθεια δύο αλεξιπτώτων υποβοηθούμενων με ρουκέτες. Η καμπίνα μπορεί να αποσπαστεί σε ύψος 300 ποδών και με ταχύτητα μέχρι και 1,2 mach.

Η ολοκλήρωση της κατασκευής του αεροσκάφους υπολογίζεται το 2012 και η πρώτη πτήση στα μέσα του 2013. Στόχος της εταιρείας είναι η αξιοποίηση της σχετικής τεχνολογίας για διαστημικό τουρισμό. Με λίγα λόγια όταν οι γείτονες μας προχωράνε μπροστά και πάνε στο διάστημα εμείς θα συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε τα ανούσια reality shows από τον καναπέ μας. Και μετά λέμε ότι μας φταίνε οι άλλοι για την κατάντια μας. 

 

Πηγή: Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Advertisements