«…Εθνικό Συμφέρον είναι η προάσπιση των Δικαιωμάτων των απανταχού Ελλήνων…»

Η Οικογενειοκρατία στην Πολιτική, είναι «ακρίδα» που τρώει το μέλλον των παιδιών μας

1. Ποιοι είναι οι Έλληνες Δημοκράτες και τι πρεσβεύουν ιδεολογικά και πολιτικά ;

Οι Έλληνες Δημοκράτες, είμαστε ένα Πολιτικό Κόμμα που ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2013. Ανήκουμε πολιτικά στον χώρο του Παραδοσιακού, Προοδευτικού Κέντρου και ειδικότερα αυτόν του Φιλελεύθερου Σοσιαλισμού. Ο Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι το Πολιτικό Κίνημα των Αρχών της Διαφάνειας, της Ισοπολιτείας, της Κοινωνικής Αλληλεγγύης και της Κοινωνικής Ευαισθησίας.

2. Δηλώνετε ό,τι είστε Φιλελεύθεροι Σοσιαλιστές, αυτό από μόνο του δεν είναι αντιφατικό ;

Απεναντίας, ο Φιλελεύθερος Σοσιαλισμός, είναι ένα Πολιτικό Κίνημα διαρκούς Αγώνα για την κατάκτηση Ελευθεριών. Στην Πράξη, είναι η Ελευθερία, που μπαίνει στη ζωή των πιό φτωχών και δίνει νόημα στην έννοια της χειραφέτησης.

3. Θα μπορούσαμε να σας χαρακτηρίσουμε σαν ένα Αντιμνημονιακό Κόμμα ή σαν μία εναλλακτική πρόταση αντί του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ ή του Κινήματος Αλλαγής ;

Μπορείτε να μας χαρακτηρίσετε όπως θέλετε, όμως αυτές οι ατελείωτες συζητήσεις μεταξύ Μνημονιακών και Αντιμνημονιακών, περισσότερο οδηγούν σε μία παγίδευση της σκέψης και της δράσης μας, με αποτέλεσμα να εγκλωβιζόμαστε σε ανούσιες διελκυστίνδες.

Το βασικό ζητούμενο είναι πως οι Πολιτικοί μας ταγοί, είχαν μία σημαντική υποχρέωση απέναντι στον Ελληνικό Λαό, να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο Κράτος, όπου θα υπήρχε μία σχέση Εμπιστοσύνης ανάμεσα στη Δημόσια Διοίκηση (δίδοντας το Παράδειγμα της Αρχής) και τους Πολίτες.

Βλέπετε, η σχέση της Δημόσιας Διοίκησης με τους Πολίτες, είναι μία σχέση ισορροπίας, όπου εάν το ένα μέρος, ταράσσει την ευθεία σχέση, είναι απολύτως βέβαιο, πως το άλλο μέρος, θα ψάξει να βρει στήριξη παράπλευρα, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει. 

Οι Έλληνες Δημοκράτες λοιπόν, πιστεύουμε ό,τι απαιτείται καλύτερη οργάνωση και μεγαλύτερη ευελιξία, ελευθερία στην πρωτοβουλία, στον τρόπο σκέψης και δράσης των Δημοσίων Υπαλλήλων. Υπάρχουν μοντέλα Δημόσιας Διοίκησης όπως το Αγγλοσαξονικό, τα οποία, καταργώντας μία σειρά από κακούς και αντιφατικούς Νόμους, θα μπορέσουν να εμπνεύσουν τους Πολίτες για το Καλό και το Δίκαιο. Εάν το καταφέρουμε αυτό, τότε στα σίγουρα έχουμε μπει στη σωστή σειρά και έχουμε διανύσει το μισό της διαδρομής προς την Απελευθέρωση, όχι μόνο από τα Μνημόνια, αλλά και από τα πάσης λογής βαρίδια που μας κρατούν κολλημένους στη θέση μας.

Τώρα, σε σχέση με το δεύτερο σκέλος της ερώτησή σας, ΝΑΙ είμαστε μία Εναλλακτική πρόταση, όχι μόνο ως προς τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ως προς το σύνολο του Πολιτικού Κόσμου της Πατρίδας μας.

Μας ενδιαφέρει να έχουμε Φίλους και Ψηφοφόρους, με κριτική και αναλυτική σκέψη, αυτό άλλωστε είναι και Συνταγματική Επιταγή. Με ενοχλεί όταν βλέπω (κυρίως) νέους ανθρώπους, να στηρίζουν ή να ψηφίζουν το ΧΨ κόμμα γιατί αυτό έκανε ο πατέρας τους ή ακόμη και ο παππούς τους.

Με ενοχλεί η Οικογενειοκρατία στην πολιτική, την θεωρώ «ακρίδα» που τρώει το μέλλον των παιδιών μας, άσχετα εάν τα μέλη της λαμβάνουν θώκους μέσα από Δημοκρατικές διαδικασίες. Δεν ξεκινάμε όλοι από την ίδια γραμμή εκκίνησης και αυτό είναι άδικο για τους πολλούς και «ανώνυμους» που επιθυμούν να συμμετέχουν στην πολιτική ζωή της Χώρας και να συνεισφέρουν για το Κοινό Καλό.

4. Άρα, να υποθέσω πως στις επόμενες Βουλευτικές Εκλογές, ό,τι θα κατεβείτε Αυτόνομοι ; ή θα επιδιώξετε τη συνεργασία με κάποιο κόμμα ;

Κοιτάξτε, λέμε πως η Πολιτική είναι η Τέχνη του Εφικτού, εμείς προετοιμαζόμαστε για Επιτυχή, Αυτόνομη κάθοδο στις εκλογές, χωρίς φυσικά να αποκλείουμε το ενδεχόμενο πρότασης από κάποιο άλλο πολιτικό σχηματισμό. Με αυτό λοιπόν κατά νου, μπορώ να πω πως είμαι θετικός σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, εάν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ουσιαστικής σύγκλησης επί Προγραμματικών Θέσεων.

5. Κύριε Κωνσταντίνου, προέρχεστε από το χώρο της Ελεύθερης Οικονομίας, πόσο εύκολα και πόσο γρήγορα μπορεί να αναστραφεί η αρνητική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό (σε σχέση κυρίως με διάφορους Επενδυτικούς Ομίλους) και πόσο σύντομα μπορεί να αντιστραφεί το δυσμενές Οικονομικό κλίμα ;

Είναι μία ερώτηση που κρύβει πολλά επίπεδα απαντήσεων. Πρώτο και βασικό ερώτημα είναι εάν πλέον μπορούμε και πόσο γρήγορα να απ εμπλακούμε από την μέγκενη των Δανειακών Συμβάσεων, που δημιουργούν όλο αυτό το νοσηρό κλίμα το οποίο δεν επιτρέπει τις Δημιουργικές Δυνάμεις της Οικονομίας να αναπτυχθούν.

Η εικόνα λοιπόν, μπορεί να αλλάξει, εάν αλλάξουμε εμείς, ουσιαστικά και όχι περιστασιακά, μόνο έτσι θα μπορέσουμε να πείσουμε τους συνομιλητές μας για την ορθότητα των θέσεών μας και την αξιοπιστία της πολιτικής μας. Εάν αποδείξουμε, εν τοις πράγμασι, πως τηρούμε τις Συμφωνίες, τότε πολύ γρήγορα θα αντιστραφεί η αρνητική εικόνα της Ελλάδος στο εξωτερικό και θα έχουμε αποδείξει, πως το Ελληνικό Κράτος, πέρα από αξιόπιστος εταίρος, είναι και ένας τόπος που πληρεί όλες τις Επενδυτικές προδιαγραφές προκειμένου να έρθει κάποιος, να επενδύσει, να δημιουργήσει Θέσεις Εργασίας και όχι απασχόλησης, να δημιουργήσει πλούτο, αυξάνοντας παράλληλα και το ΑΕΠ της Χώρας με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται.

Το δεύτερο ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι εάν το Εθνικό Συμφέρον ορίζει Αυτονόμηση στις δράσεις μας, ως Κυρίαρχο Κράτος. Σε αυτό λοιπόν το ζήτημα, η θέση μου ως Προέδρου των Ελλήνων Δημοκρατών, είναι πέρα ως πέρα ξεκάθαρη, το Εθνικό Συμφέρον είναι Υπέρτερο Πάντων χωρίς φυσικά να παραβιάζουμε τις Διατάξεις του Αρθ.28 του Συντάγματος, το οποίο και αποτελεί Θεμέλιο για τη συμμετοχή της Χώρας μας στις διαδικασίες της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Σχεδιάζουμε και δρούμε με βασικό κριτήριο το Εθνικό Συμφέρον. Αυτό επί παραδείγματι, στο επίπεδο της Οικονομίας, σημαίνει πως για όσο διάστημα ο Γερμανικός Ηγεμονισμός θα αρνείται την Έκδοση ενός Ευρωομολόγου που θα χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρα και της Ελλάδος, ως Ανεξάρτητο Κράτος, έχουμε την υποχρέωση να χρηματοδοτήσουμε την ανάπτυξη της Πατρίδας μας και με άλλα Οικονομικά / Νομισματικά σχήματα, όχι κατ’ανάγκη μέσω IOU’s. Στο παρελθόν, είχα αναφερθεί πως μπορεί ένα Παράλληλο Νομισματικό σχήμα, εντός του Ευρώ, να Αναγεννήσει την Ελληνική Οικονομία, χρηματοδοτώντας, αν όχι το σύνολο των κλάδων των επιχειρήσεων, ένα μεγάλο μέρος αυτών, που θα λειτουργήσουν και σαν ένα είδος οχήματος, που με την ορμή του, θα συμπαρασύρει προς την ανάπτυξη και τους υπόλοιπους κλάδους.

Αυτή λοιπόν την πρακτική στην Οικονομία, θέλουμε να επικοινωνήσουμε στον Ελληνικό Λαό και να εφαρμόσουμε στο μέλλον ως Κυβέρνηση. Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε, αυτή μας η πολιτική θέση, είναι ικανή αντιστρέψει συνολικά το δυσμενές οικονομικό κλίμα, να σταματήσει της ροές Εργατικού Δυναμικού προς το εξωτερικό, ίσως -ίσως ακόμη και να αντιστρέψει τους όρους, επαναπατρίζοντας όλο εκείνο το Υψηλού Επιστημονικού επιπέδου προσωπικό, αποκαθιστώντας παράλληλα, και το χαμένο Εισόδημα της Ελληνικής Οικογένειας.

6. Οι Έλληνες Δημοκράτες, ως Φιλελεύθερο Κεντρώο κόμμα, ασπάζονται το μοντέλο της Πολυπολιτισμικότητας ;

Οι Έλληνες Δημοκράτες, είναι ένα Σύγχρονο, Δημοκρατικό, Αστικό Ευρωπαϊκό κόμμα, που σέβεται τις ιδιαιτερότητες κάθε προσωπικότητας. Στο επίπεδο λοιπόν, του σεβασμού και της ανεκτικότητας κάθε μίας και κάθε ενός, Ναι, πιστεύουμε στα Πολυπολιτισμικά σχήματα, χωρίς όμως να ασπαζόμαστε κατ’ανάγκη το σύνολο των θέσεών τους.

Προσωπικά, πιστεύω πως οι Κοινωνίες εξελίσσονται θετικά, μέσα από ζυμώσεις και ανταλλαγή διαφόρων στοιχείων Πολιτιστικών, Επιστημονικών κτλ.

Διαχρονικά, ο Πολιτισμός και οι Επιστήμες, μέσω της ανταλλαγής είτε απόψεων, θέσεων, δοξασιών, είτε θεωριών είχαν και έχουν το προνόμιο της Όσμωσης, της δημιουργίας συνεκτικών δεσμών μεταξύ ανθρώπων διαφόρων Πολιτισμών. Αυτό από μόνο του, είναι πολύ σπουδαίο, γιατί δίνει τη δυνατότητα σε κάθε άνθρωπο, να δείξει το ταλέντο του και όχι μόνο να εξελιχθεί μέσα από αυτό, αλλά να δημιουργήσει τις βάσεις για την εξέλιξη της Κοινωνίας. Άλλωστε, το ζήτημα του Πολιτισμού, αποτελεί Αξιακό Πυλώνα της ύπαρξης και λειτουργίας του κόμματός μας και η προάσπισή του, είναι μία θεμελιώδης Υποχρέωση. Αυτό στην ουσία σημαίνει, πως είναι Υποχρέωσή μας, η προάσπιση των Δικαιωμάτων όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων, είτε κατοικούν εντός, είτε εκτός της Χώρας, είτε είναι Ελληνικό Φύλο, Γενιά Ελληνική, όπως για παράδειγμα η Φυλή των Καλάσα (αρχαία Ελληνική Φυλή απογόνων των στρατιωτών του Μεγ. Αλεξάνδρου) που ζουν στα οροπέδια του Πακιστάν, ή των Ελλήνων που ζουν στα Σκόπια, στην Τουρκία ή σε όποιο μέρος του κόσμου.

7. Ποιά είναι η σχέση σας με την Εκκλησία ;

Θα έλεγα από καλή έως άριστη. Ξέρετε, αναγνωρίζω στην Εκκλησία της Ελλάδος, το σπουδαίο Έργο που επιτέλεσε διαχρονικά, κρατώντας πάντα άσβεστη τη φλόγα της Ελληνικής Ψυχής. Το γεγονός πως σήμερα, είμαστε εδώ και μιλάμε Ελεύθερα, τη γλώσσα των παππούδων μας, είναι αποτέλεσμα και της δράσης της Εκκλησίας η οποία στήριξε και πολλές φορές πρωτοστάτησε στους Αγώνες του Έθνους.

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, είμαι θετικά διακείμενος προς την Εκκλησία, μιάς και ταυτίζονται με τις δικές μας θέσεις περί Ομόγλωσσου και Ομόδοξου Έθνους. Θα ήθελα και του Ομόθρησκου, αλλά στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Σύνταγμα, ευτυχώς ακόμη, έχουμε Ανεξιθρησκεία και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, από τα άλλα Δόγματα, Σχήματα κτλ.

Είναι η Ελευθερία που βρίσκει ο κάθε άνθρωπος μέσα από τις Διδαχές του Χριστού και των Αποστόλων.

8. Με ευκαιρία την αναφορά σας περί του Ομόθρησκου, η Ελλάδα θα πρέπει να κοιτά προς τη Ρωσία ως Ομόθρησκου έθνους, ή προς άλλη κατεύθυνση ;

Κοιτάξτε, τα ιστορικά στοιχεία, δείχνουν πως διαχρονικά η Ρωσία, επιβουλευόταν και επιβουλεύε-ται ακόμη και τώρα, την Πρωτοκαθεδρία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.

Δεν είναι τυχαίο, πως ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος, στην επίσκεψη του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ελλάδα, πως προσπάθησε να διοργανώσει λαμπρές εκδηλώσεις στο Άγιο Όρος λόγω των 1000 ετών παρουσίας της Ρωσικής Εκκλησίας στην Αθωνική Πολιτεία, γεγονός που δεν βρήκε σύμφωνη την Αγιορείτικη Κοινότητα η οποία υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Σε πολιτικό επίπεδο, δεν θυμάμαι πολλές φορές η Ρωσία να στήριξε τα συμφέροντα της Ελλάδος. Πως θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο ; η Ελλάδα είναι Χώρα μέλος του ΝΑΤΟ, δεν είναι εύκολο κάτι τέτοιο.

Από την άλλη, κρίνω και εκτιμώ, πως με βάση τα Ελληνικά συμφέροντα, θα πρέπει να αναπτύξουμε περισσότερο τις σχέσεις μας με τις Χώρες Μέλη του ΝΑΤΟ, είτε αυτές είναι στην Ευρώπη, είτε στην Αμερική, είτε αλλού.

Το Ισραήλ για παράδειγμα, είναι μία εξαιρετική περίπτωση, φίλης Χώρας, που μπορεί να βοηθήσει τα μέγιστα στην ασφάλεια της Ελλάδος, δίδοντας μας τεχνογνωσία αποτροπής ή απόκρουσης απειλών, είτε από την Τουρκία, είτε από ξαφνικές επιθέσεις Τζιχαντιστών «Μοναχικών Λύκων».

H Πολιτική και Διπλωματική ατζέντα, απαιτεί μακροχρόνιο και μακρόπνοο σχεδιασμό, με βάση το Εθνικό Συμφέρον. Θα πρέπει να μελετήσουμε και να αναλύσουμε το περιβάλλον γύρω μας και να δρούμε ανάλογα με αυτό.

9. Ένα τοπικό ζήτημα είναι σαφώς και το θέμα της επένδυσης της Ελληνικός Χρυσός στην Βόρεια Ανατολική Χαλκιδική. Ποιες είναι οι προτάσεις σας;

Φανταστείτε τη Χαλκιδική, σαν μία κότα που γεννά χρυσά αυγά. Θα ήταν τουλάχιστον ανόητο, να σκοτώνατε την κότα με την ελπίδα πως έτσι θα παίρνατε περισσότερο χρυσό. Τι θέλω να πω με αυτή την παρομοίωση, Το Φυσικό περιβάλλον είναι ο πραγματικός Χρυσός της Χαλκιδικής, είναι τα γευστικότατα Τοπικά Αγροτικά προϊόντα και οι εξαιρετικές τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρουν σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του ΑΕΠ της Χώρας και αντί αυτού, δυστυχώς συνεχίζουμε να ταλαιπωρούμε την τοπική Κοινωνία (κυρίως) με ένα θέμα στο οποίο υπάρχουν Αποφάσεις από το ΣτΕ και από την Αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος της ΕΕ για τις δεσμεύσεις και τα μέτρα προστασίας του Φυσικού Περιβάλλοντος που πρέπει να αναλάβει η εταιρία προκειμένου η ζημία που θα προκληθεί από την εξόρυξη να είναι η μικρότερη δυνατή και η αποκατάσταση του Φυσικού χώρου να γίνει στο συντομότερο δυνατό διάστημα με το μικρότερο δυνατόν περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Δεν θέλω να αναφερθώ στο τεχνικό μέρος της επένδυσης. Αναγνωρίζω όμως, απλά και μόνο, πως εργάζονται αρκετές εκατοντάδες άνθρωποι στη συγκεκριμένη εταιρία και στηρίζουν με αυτό τον τρόπο τις οικογένειές τους. Όμως, το ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσουμε όλοι μας είναι εάν προς χάριν της εργασίας μερικών εκατοντάδων συμπολιτών μας, έχουμε το δικαίωμα να βάλουμε σε κίνδυνο, την εργασία και τη ζωή πολλών χιλιάδων άλλων εργαζομένων που ζουν και διαβιούν στην ευρύτερη περιοχή της Βορείου Ελλάδος.

10. Η Χαλκιδική αντιμετωπίζει πολλά και σοβαρά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τις υποδομές της. Ποιες είναι οι προτάσεις για αυτό το ζήτημα

Δυστυχώς, δεν είναι μόνο η Χαλκιδική που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τις υποδομές. Είναι το σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας, που αντιμετωπίζει αντίστοιχα προβλήματα.

Κακά τα ψέμματα, η Ελλάδα δομήθηκε και αναπτύχθηκε επάνω σε ένα στρεβλό μοντέλο οικιστικής ανάπτυξης, όπου η λογική της αντιπαροχής, ήταν βαρύνουσας σημασίας για τον τρόπο με τον οποίο θα δομούσαμε στο μέλλον τις πόλεις μας.

Οι Έλληνες Δημοκράτες ως ένα Σύγχρονο, Αστικό Κόμμα, πιστεύουμε πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση, μέσα από τα Όργανά της, μπορεί να διαμορφώσει ένα Κεντρικό Πλάνο (Master Plan) Οικονομικής και Τεχνικής/Οικιστικής Ανάπτυξης μακράς διάρκειας, βάθους 50 ετών, με δέσμευση τήρησης του Πλάνου από όλες τις Διοικήσεις (Τρέχουσες και Μελλοντικές) και επικαιροποίησή του στην Αρχή κάθε θητείας, από το Σώμα των Πολιτών, σε ανοιχτές και Δημόσιες Συνελεύσεις.

Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε, ως Κόμμα, μας ενδιαφέρει να δημιουργήσουμε μία Κοινωνία περισσότερο συνεκτική, με Ενεργούς Πολίτες που θα συμμετέχουν στα Κοινά και θα διαμορφώνουν το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα ζουν και θα δημιουργούν.

Αυτός είναι ένας από τους βασικούς στόχους που θα πρέπει να πετύχουμε όχι μόνο ως Έλληνες Δημοκράτες, αλλά ως Ελληνική Κοινωνία συνολικά.

11. Ποιες είναι οι θέσεις σας για την τοπική αυτοδιοίκηση;

Βρισκόμαστε σε κομβικό σημείο μετάβασης, από την απολύτως διοριζόμενη από την Κεντρική Διοίκηση, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, στο πρόσωπο τουλάχιστον του Νομάρχη, στην προσπάθεια Αποκέν-τρωσης και εκχώρησης Αρμοδιοτήτων και εξουσιών στις Περιφέρειες και τους Δήμους.

Προφανώς ως Έλληνες Δημοκράτες, στηρίζουμε αυτή την προσπάθεια και μάλιστα θεωρούμε πως θα έπρεπε να υπάρξουν άλματα ως προς την εκχώρηση περισσότερων Αρμοδιοτήτων και Εξουσιών και εν τοις πράγμασι στήριξης της Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δεδομένου πως με τις δράσεις τους, καλύπτουν μέρος του έργου που θα έπρεπε να παράσχει η Κεντρική Διοίκηση προς τους Πολίτες.

Υπό την έννοια αυτή, οι Τοπικές Κοινωνίες γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα που αντιμετωπί-ζουν καθημερινά, άρα και τις πιθανές λύσεις.

Έγινε η αρχή με τον «Καποδίστρια» και συνεχίσθηκε με τον «Καλλικράτη», η επιτυχία ή μη του μέτρου, κρίνετε καθημερινά από τον βαθμό συμμετοχής των πολιτών και αυτό είναι το βασικό ζητούμενο κάθε μέτρου, Η Συνεχής Συμμετοχή των Πολιτών στη διαμόρφωση της Τοπικής Ατζέντας.

Advertisements